Redefining luxury hospitality : the promotion of sustainable practices on social media

Rattachements


Type de travail universitaire
Mémoire
Formation
Master Tourism, Hospitality and Food Studies (THFS)
Niveau
Master 2
Direction des travaux
PICHON Paul
Année de réalisation

Auteur


Auteur du document
COURNEIL Lola

Travaux


Résumé

As environmental consciousness continues to shape our current society, and its consumer behavior, the luxury hospitality industry faces the challenge of integrating sustainable practices while preserving its essence of opulence and exclusivity. Moreover, in a society where social media platforms are omnipresent, these establishments have to learn to use this new tool in a way that can help them to communicate about their sustainable strategy. This dissertation investigates the intersection of sustainability, luxury, and social media, focusing on how luxury hotels can effectively communicate their sustainable initiatives without diluting their brand image. Using Fairmont Le Manoir Richelieu as a case study, the research focuses on the strategies employed by luxury hotels to promote sustainability, especially in the event sector, the role of social media in amplifying these efforts, and the challenges associated with maintaining authenticity.

Document

Pin It on Pinterest

isthia
Préambule

Afin d’améliorer votre expérience de navigation. Les cookies fournissent des informations sur la façon dont le site est utilisé: statistiques telles que le nombre de visiteurs, la durée moyenne des visites ou encore le nombre de pages vues. Par ailleurs, la désactivation des cookies risque de vous empêcher d’utiliser certaines fonctionnalités, notamment le partage d’un contenu via les réseaux sociaux.
En cliquant sur "Accepter", vous acceptez l'utilisation de cookies en provenance de ce site ainsi que notre politique de confidentialité.

Vous pouvez ajuster tous vos paramètres de cookies en naviguant dans les onglets à gauche.